Varje år uppmärksammar INMA, International News Media Association, mediebolag från hela världen. INMA Global Awards brukar benämnas som medievärldens Oscarsgala.
I årets final var det bidrag från 37 länder. Bonnier News Local, där vi ingår, var finalist i hela tre klasser, för den lyckade satsningen på livesänd sport. Detta i klasserna “Bästa initiativet för att skaffa prenumeranter”, “Bästa initiativet för att behålla prenumeranter” och “Bästa användning av video”.
Annons
Annons
Det slutade med en pallplats, med ett brons i klassen “Bästa initiativet för att behålla prenumeranter”.
– Vi behöver ha fler digitala satsningar för att utveckla vår läsaraffär. Livesporten är ett lysande exempel på en sådan och det är väldigt roligt att den uppmärksammas internationellt, säger Mikael Nestius, affärsområdeschef för Bonnier News Local.
I satsningen ingår sändningar från SSL, högsta ligan i innebandy, ner till division 7-fotboll. Massor av livesänd sport som engagerar användarna på de lokala titlarna inom Bonnier News Local.
– Vi ska engagera i våra lokalsamhällen. Ett sätt att göra det är att sända folks favoritlags matcher. Responsen från tittarna är fantastisk och vi är förstås otroligt stolta över att satsningen uppmärksammas på det här sättet i stenhård konkurrens med medieaktör över hela världen, säger Mattias Wallström, livesportansvarig på Bonnier News.