AnnonsMyBeat

Därför valde Siv att byta mobilabonnemang: "Förklarar på ett sätt som jag förstår"

Det är enkelt att byta mobilabonnemang, men ändå stötte Siv Hansson Ljungfelt på patrull när hon försökte byta till ett lågprisbolag. Av en slump läste hon om MyBeat i en tidning – och efter bara några minuter i telefon med deras kundtjänst hade hon och hennes make sänkt sin månadsavgift.

– Lågprisbolaget hade inte ens ett telefonnummer. Jag vill prata med en människa. De som arbetar på MyBeat är så trevliga, säger hon och hyllar deras anställda, abonnemang och pris.

Siv Hansson Ljungfelt, 80 år hyllar MyBeat och deras anställda.

Siv Hansson Ljungfelt, 80, och maken Åke Hansson, 95, var kund hos en av de stora mobiloperatörerna i flera år. Men de var inte nöjda med summan som de betalade varje månad.

– Åke använder knappt sin telefon. Han skickar inte ens sms. Det kändes onödigt att betala en massa pengar för något som vi inte använder. Vi bestämde oss för att gå över till ett lågprisbolag, men det var lättare sagt än gjort, säger hon.

De insåg ganska snabbt att lågprisbolaget inte ens hade ett telefonnummer, bara chatt och mail. Siv Hansson Ljungfelt berättar att ett av deras barnbarn fick hjälpa dem med att maila deras kundtjänst.

– Allt var väldigt besvärligt. Vi kunde inte ens flytta över Åkes nummer till dem. Vi tänkte att nu skiter vi i det här, men då såg jag en annons för MyBeat i en tidning. Jag kände direkt att det här är ett bolag för oss. När jag ringde deras kundtjänst blev jag så väl bemött, säger hon.

MyBeat är billigast enligt prisfakta – läs mer och teckna ditt abonnemang här

Efter bara några minuter var de kunder hos MyBeat. Det var inte heller några problem att flytta över Åkes nummer till hans nya abonnemang. I dag betalar de 88 kronor var i månaden och då ingår 2GB, som enligt Siv Hansson Ljungfelt är alldeles lagom.

– Det blir bara 176 kronor i månaden för båda abonnemangen. Jag vet inte exakt hur mycket pengar vi har sparat sedan vi gick över till MyBeat, men det är en hel del, säger hon.

De som arbetar i deras kundtjänst är så otroligt hjälpsamma och de förklarar allt på ett sätt som jag förstår

MyBeat använder sig av Telenors nät vilket ger deras kunder både bra och säker täckning samt hög hastighet genom 4G-nätet. Makarna Hansson Ljungfelt varit kund hos Mybeat sedan hösten 2020 – och de har inte haft en tanke på att byta mobiloperatör.

Läs mer och byt abonnemang redan idag

– Det bästa med MyBeat är deras kundservice och priserna. De som arbetar i deras kundtjänst är så otroligt hjälpsamma och de förklarar allt på ett sätt som jag förstår. De stressar aldrig igenom samtalet. Vi är väldigt nöjda, säger hon.

MyBeat har snabbt blivit en favorit bland äldre personer, men även unga mobilanvändare som uppskattar deras förmånliga paket och erbjudande.

– Bra service är otroligt viktigt för oss. Våra kunder ska kunna ringa till oss och vi hjälper dem även med sånt som inte rör abonnemanget. Det är till exempel många som har problem med att installera Bank-ID, eller vill veta hur de får igång autogiro, säger Fredrik Horn-Berlin, vd på MyBeat.

Så funkar det: Läs mer, se priser och byt abonnemang redan idag

Fakta

Om MyBeat

Sedan starten har MyBeat fokuserat på att göra det enkelt för kunderna. Förutom att hasmidiga abonnemang med många valmöjligheter så är det viktigt för dem med nöjda kunder. Du når därför My Beat både på telefon, via deras kundcenter-sidor på webben, mail eller Facebook. 
● Ingen faktureringsavgift 
● Ingen uppstartskostnad 
● Ingen bindningstid
● EU inkluderat i paketet
● Fastnummer till mobil

Denna text är en annons producerad av Bonnier News Brand Studio och inte av Bbl/ATs redaktion. Vill du veta mer om hur vi arbetar med denna typ av material får du gärna kontakta oss på cm.native@bonniernews.se
Till toppen av sidan