AnnonsMyBeat

Därför har så många äldre dyra mobilabonnemang: "Har oftast en annan policy"

Har du också fått samtal av säljare som vill att du ska byta mobilabonnemang? Media rapporterar regelbundet om framförallt äldre som har lurats till att teckna dyra och långa avtal. Mobiloperatören MyBeat vill tvätta bort branschens dåliga rykte – och lägga korten på bordet.

– Vi kommer aldrig att ringa dig för att sälja in våra abonnemang, säger Fredrik Horn- Berlin, vd.

Helt plötsligt ringer telefonen, men du känner inte igen numret. Du tänker att det kanske är ett viktigt samtal och svarar. En trevlig säljare presenterar sig och börjar genast att sälja in det senaste och absolut bästa mobilabonnemanget, enligt dem. Hen pratar fort och helt plötsligt har du ingått ett avtal utan att du ens vet vad du har tackat ja till.

– När de försöker få tag på företaget har de flesta inte ens ett telefonnummer. De vill inte chatta med en opersonlig robot som ofta inte ens kan reda ut alla frågetecken. De vill prata med en riktig människa, säger Fredrik Horn-Berlin, vd på MyBeat och betonar att det har varit ett stort problem i branschen under många år.

MyBeat är billigast enligt prisfakta – läs mer och teckna ditt abonnemang här

Innan MyBeat grundades 2015 undersökte Fredrik Horn-Berlin och hans kollegor marknaden. De hade hört talas om att äldre regelbundet luras in i långa, krångliga och dyra avtal. De upptäckte även att många kunder efterfrågade vanlig telefonsupport.

– De vill kunna ringa sin mobiloperatör och snabbt få hjälp. Många problem och funderingar kan snabbt lösas genom ett samtal. Det var även många mobiloperatörer som erbjöd abonnemangspaket med långa bindningstider och liten datamängd. Paketen var dessutom dåligt anpassade efter kundernas behov, säger han.

Nu finns det ett alternativ, där du får både ett lågt pris – och bra service när du behöver det

Men det var fler saker som bekymrade Fredrik Horn-Berlin. Han insåg ganska snabbt att det är de stora bolagen som styr och ställer på marknaden. De flesta lågprisbolag är nämligen dotterbolag till de stora jättarna. De säljer samma abonnemang, men till ett billigare pris.

– De har oftast en annan policy än huvudbolaget. Deras reklam riktar sig nästan alltid mot ungdomar, och ofta går det inte ens att nå dem via telefon. Det leder till att många äldre stannar kvar hos moderbolaget och betalar mer för sitt abonnemang. Nu finns det ett alternativ, där du får både ett lågt pris – och bra service när du behöver det, säger han.

Samtidigt är det många som tror att täckningen ändras om de går till en billigare operatör. Men det är samma nät och täckning, bara billigare. Hos MyBeat har du friheten att välja det abonnemang som passar dig. De använder sig av Telenors nät vilket ger dig både bra och säker täckning samt hög hastighet.

– Vi är även kända för vår personliga service och att vi tar oss tid. Det är vi stolta över. Det är fortfarande en stor del av Sveriges befolkning som har problem med att installera Bank-ID, eller vill veta hur de får igång till exempel autogiro. Självklart hjälper vi till med det också. Vi stressar inte igenom samtalet, säger han.

Så funkar det: Läs mer, se priser och byt abonnemang redan idag

Fakta

Om MyBeat

Sedan starten har MyBeat fokuserat på att göra det enkelt för kunderna. Förutom att hasmidiga abonnemang med många valmöjligheter så är det viktigt för dem med nöjda kunder. Du når därför My Beat både på telefon, via deras kundcenter-sidor på webben, mail eller Facebook. 
● Ingen faktureringsavgift 
● Ingen uppstartskostnad 
● Ingen bindningstid
● EU inkluderat i paketet
● Fastnummer till mobil

Denna text är en annons producerad av Bonnier News Brand Studio och inte av Bbl/ATs redaktion. Vill du veta mer om hur vi arbetar med denna typ av material får du gärna kontakta oss på cm.native@bonniernews.se
Till toppen av sidan